Allah-u Teâlâ, insanoğlunu çeşitli sınavlara tabi tutar ve bu sınavların neticesinde cennet ve cehennem vaadini sunar. Hadis-i Şerif'te Peygamber Efendimiz (S.A.V) şöyle buyurur: "Eğer siz hiç günah işlemeseydiniz, Allah-u Teâlâ sizi helak eder ve yerinize günah işleyecek (fakat tövbeleri sebebiyle) mağfiret edeceği kimseler yaratırdı." Bu hadis-i şeriften de anlaşılacağı üzere, insanoğlu yaratılışından beri imtihan içerisindedir. Yasak Elma ve İmtihan Hz. Adem (A.S.) ve Hz. Havva'nın yaratılışı ile bu imtihan süreci başlamıştır. Rivayetlere göre, bu imtihan "yasak elma" adıyla anılır. İnsanoğlunun yaratılışında, onu sürekli günah işlemeye sevk eden bir nefis vardır. Ayrıca, Allah (C.C.) tarafından cezalandırılan ve Hz. Adem ve Hz. Havva'ya secde etmekten kaçınan şeytan da insanı sürekli vesvese vererek günaha sevk eder. Şeytanın ilk hedefi, ilk insan olan Hz. Adem ve Hz. Havva olmuştur. Yasak elma olarak bilinen fakat Kur'an-ı Kerim'de ne olduğu belirtilmeyen meyveyi onlara yedirerek, şeytan bu işinde başarılı olmuştur. Ancak, yukarıda bahsedilen Hadis-i Şerif'te ifade edilen tövbe yolu ile Allah-u Teâlâ, Hz. Adem ve Hz. Havva'yı affetmiştir. Bu kıssayı en güzel şekilde Kur'an-ı Kerim'den öğrenebiliriz. Yasak elma diye rivayet edilen ağacı, Kur'an'da Bakara Suresi 35-39, A'râf Suresi 19-27, TâHâ Suresi 115-123 ayetlerinde bulabiliriz. En ayrıntılı olarak ise A'râf Suresi'nde geçer. Yasak Ağacın (Meyvenin) Geçtiği Ayetler A'râf Suresi'nin 19-24. ayetlerinde şöyle buyrulmaktadır:
Bu ayetlerde görüldüğü üzere, yasaklanan ağacın ve meyvenin ne olduğu belirtilmemiş olup, bu bilgi Allah (C.C.) katında saklıdır. Müfessirler, tahmini yorumlar yapmış ve yasak elmanın buğday, hurma gibi çeşitli meyveler olabileceğini öne sürmüştür. Bu olaydan bahsederken, "yasak elma" yerine "yasaklanan ağaç" ya da "yasaklanan meyve" demek daha uygun olacaktır. |